Men va i helvete!!!

Som många av er vet så är jag ju i full gång att smårenovera mitt kök. Från början va de tänkt att jag bara skulle måla lite och byta handtagen på skåpen men ni som känner mig väl ver ju att de så klart ballade ut. Helt plötsligt stod jag där med helt nytt golv, rivit ner överskåpen och ersatt dom med flytande hyllor, köpt en ny bänkskiva, ny kran, ny diskho, ett vitrinskåp och byggt om ett tomt hål till ett extra skåp.

Ny bänkskiva innebar också ny kran och ny kran innebar att jag fick leka rörmokare......

Gamla kranen satt nämligen fastsatt i gamla bänkskivan och under där fanns inga monterade kranar för att stänga av vattnet i lägenheten.... så de blev såhär istället....

Tänk er såhär, Rasmus stänget av vattnet i hela lägenhetshuset mitt i natten kl halv 1.

Tömmer ut vattnet i hela systemet och monterar bort avloppet i köket för att komma åt rören innanför.

När allt vatten är tömt så åker sågen fram.
(Att såga diskret mitt i natten är svårt)

Röret är av efter mycket jobb.

Överaskning.....någon spolar på en toalett högre upp i huset och när toaletten ska fylla på vatten igen så kommer de luft i systemet och det forsar ner vatten in i mina rör och såklart ut under diskbänken och det helt öppna röret.

Lösningen.... jag börjar asgarva i panik och slänger mig efter en bunke och snubblar in i badrummet efter handdukar. Inser att det inte kommer räcka med handdukar så rusar jag i i rummet sär jag lagt rördelarna till avloppet och försöker febrilt ,och fortfarande asgarvandes, att montera fast röret så vattnet sprutar ner i avloppet. 

30 sekunder till går och vattnet slutar rinna och jag börjar fatta vad de e som precis hänt.

Sitter på mitt nya golv helt full av vatten med en puls på 50 000 och bara fnittrar.

Därefter gick det bra fort att sätta dit kranen kan jag lova.

ALDRIG I LIVET!!!! att jag leker rörmokare igen!
Punkt slut.




Kommentera här: