Fint väder, ful i själen

Vaknar av att solen lyser rakt in i lägenheten, glömde visst rullgardinen igår. Traskar runt i lägenheten med en dubbel espresso och lyssnar på feelgoodmusik, livet är bra trotts att jag ska till tandläkaren idag. Tänk att så lite kan göra så mycket.
 
Åt båda hållen vill säga. Ett telefonsamtal senare och jag är tillbaka på ruta ett, känner för att krypa ner under täcket och bosätta mig där till hösten någon gång. Besvikelsen och ovissheten kryper över en, och i huvet snurrar miljoner tankar samtidigt som det står helt still. Och nu då? Vad gör man nu då? Planen som så länge varit planerad rasar samman utav en enkel mening. Även om det fanns en liten chans att det skulle bli såhär så tycktes jag tro att den var obefintlig, men den fanns där.

Kanske ska man se det som en möjlighet och inte ett nederlag, vad vet jag? 

En långpromenad runt härlanda tjärn kanske får tankarna att skingras.
Och så tandläkaren på det... Livet gillar mig just nu.

Kommentera här: